Szerteszana²

grin agymenései

E-Kárbejelentő App

2019-05-02 09:27 írta grin

eKárbejelentő tapasztalatok

Megosztom veletek a tapasztalataimat ritka „karamboljaim” során tapasztaltakról, azon reményben, hogy hátha valaki okosságokat nyer belőle (amit nem is nagyon értek, hiszen én nem vagyok okos, csak sokat beszélek, na de mindegy, ez most nem téma).

A körülményekről nem sokat érdemes mondani: robogós rosszkor rossz felől előzött, megkapta a hátsó ajtót. Mindenki normális, de nem értünk egyet, senki nem siet, így hívtunk egy rendőrt, és rá várunk.

Előrelátó hősünk még hónapokkal ezelőtt találkozott a MABISZ által preferált mobiltelefonos appal, az e-Kárbejelentővel, és előrelátóan le is volt töltve a telómra. (Most nem szapulom azokat, akik Apple termékekre költik azt a pénzt, amit el is ihatának amellett, hogy lenne egy normális Androidos telójuk, de itt a link nekik is. :-)) Mivel a törzselvtársra úgyis várni kell, a embernek van ideje bepötyögni azt a valóban rengeteg adatot, amit a program kér.

Az első tanulság máris ez: egy csomó adatot érdemes otthon előre bepötyögni, mivel azt később egy kattintásra elő lehet hívni! Különösen, mivel olyan adatokat is kér, hogyaszongya „biztosítási szerződés száma, kötésének ideje”, vagy „alvázszám” (ezt mindenki imádja bepötyögni), mindenképp javasolt ezt egyszer, otthon, nyugodt körülmények között megélni.

A program amúgy egészen jól meg van írva, de stabil internet kapcsolat kell neki. (Elkezdtem írni, hogy „valószínűleg”, de aztán előkaptam, kikapcsoltam a netet, elindítottam és azonnal közölte, hogy NO NET NO CRY, szóval internet nélkül felejtsd el, ami szerintem egy alapvetően béna megoldás, hiszen később is be lehetne küldeni.) Különösen érdekes, hogy amennyiben a karambol mindkét résztvevőjénél van ilyen app, akkor mindenki kitölti a saját részét a saját telóján és a rendszer összegyurmázza a végén; az egyik ember elkezdi, és a másik a kapott kóddal csatlakozik a bejelentéshez. Ez nekünk azonnal ment.

Amint megvan mindkettőnknek a kapcsolat, a program szépen végigvezet a kitöltésen: baleset adatok, gépjármű és szerződés adatok, a vezető adatai, a karambol körülményei, a szituáció és vázlat, a felelősségi nyilatkozat. Emellett lehet hozzá fényképeket is csatolni (segít, hogy mi legyen a képen). Ha volt rendőri intézkedés, annak az adatait is bekéri. A végén ha a „B” résztvevő befejezte a bevitelt, akkor az „A” jelű le tudja zárni, és akár azonnal beküldeni (vagy mindkettő beküldi, ezt nem tudom, de mindkét telefonon megmarad az összes adat). A kék-sárgát innentől bármikor le lehet tölteni PDF-ben és akár nyomtatni.

Amúgy a rendőrök kint voltak 10 percen belül, gyorsak és segítőkészek voltak amit ezúton is szeretnék a XI. kerületi őrsnek megköszönni. Azt mondták hogy én vagyok a white-hat, a robogós a black-hat, megírták, elmentek. Ezt beleírtuk még az applikációba.

Beküldés után engem még aznap felhívott a másik fél biztosítója, hogy egyeztessünk kárszakértőt, aki amúgy szintén pár napoon belül kijött. Itt kicsit naív voltam, mert azt hittem, hogy amikor ő azt mondja, hogy „itt most megcsinál mindent, akkor csak annyi, hogy bemegyek a servízbe, adok nekik egy megbízást hogy ügyintézzenek, és nekem csak annyi a dolgom hogy begurulok a nemjó és kigurulok a jó autóval” (nem, nem akartam egyedi megegyezést, amikor ők adnak feleannyi pénzt és megoldhatom negyedannyiért, ha tudom), de erről készőbb. Mindenesetre ő is gyors volt, megírta a kárfelvételi jegyzőkönyvet, hogy azzal mehetek a sörvízbe.

Arcpálma

Itt pottyant egy kis kaki a csokitortába, amikor a servíz szépen felvette az adatokat, eljöttem, ráadásul pont Autorizált Adottbiztosító Partnerek, így Minden A Lehető Leggyorsabban Fog Zajolni™, majd másnap emailtek hogy hát kellene a baleseti bejelentő. What the kutyafasza? Hát mindent megkaptak elektronikusan, meg hát a kárfelmérés vajjon mi alapján ment mégis, de jó, PDF export, PDF elküld, happy. Na ma kapom megint email vala, hogyaszongya ez nem a Kárbejelentő™ hanem a Baleseti Bejelentő™ és nekik töltsek ki a BiztosítóWeblapjánIsLetölthető™ 2 oldalas PDF-et, amiben minden benne van, ami az elektronikus formban volt.

Egyelőre itt tartunk, várom a biztosító telefonját, hogy megkérdezzem, hogy mi a szomorú kínai pandafaszért kellene megint ugyanazokat az adatokat megadnom egy papírra írva. Alig vagyok kíváncsi.

Frissítés: a TetszőlegesBiztosító felhívott, hogy a „tökéletes” megoldás az, ha a PDF-et letöltöm, kinyomtatom papírra, kézzel kitöltöm (ugyanazokkal az adatokkal, ami megvan nekik elektronikusan), bescannelem, elküldöm emailben, miután ők azt kézzel begépelik. Nem szeretném ezt jelzőkkel illetni azon túl, hogy valóban, ez Tök Életes™ megoldás, a 19. század csúcstechnológiája.

De összességében a rendszer szerintem működik, érdekes látni, hogy az internet nem csak elpusztítja a világot, hanem, sőt, vagy is. Addig is vezessetek óvatosan, ami nem segít, mert úgyis valaki más nem fog. ;-)

What can be learned from the break-in of Matrix.org?

2019-04-15 14:42 írta grin

It's been a short news story that matrix.org's largest server was hacked into, and they have reached one homeserver of the decentralised chat network and was able to access information generally closed from the large public (but accessibe for a server operator).

As a nice touch the person who's been behind the breakin was nice enough to share his/her thoughts about the case, and I believe (despite the fact that GitHub have been deleted the comments) there's lot to learn from the useful advices of out black hat colleague.

Let me share them with you, a bit trimmed and rephrased here and there.

  • The original break-in was made possible by a Jenkins bugs (CVE-2019-1003000, CVE-2019-1003001 and CVE-2019-1003002) which made it possible to run arbitrary code on the server. This happens.

  • Complete compromise could have been avoided if developers were prohibited from using ForwardAgent yes or not using -A in their SSH commands. The flaws with agent forwarding are well documented.

    This is a reference on various posts calling for avoiding AgentForward and use ProxyCommand (ProxyJump) instead.

  • Escalation could have been avoided if developers only had the access they absolutely required and did not have root access to all of the servers. I would like to take a moment to thank whichever developer forwarded their agent to Flywheel. Without you, none of this would have been possible.
  • Once I was in the network, a copy of your wiki really helped me out and I found that someone was forwarding 22226 to Flywheel. With jenkins access, this allowed me to add my own key to the host and make myself at home. There appeared to be no legitimate reason for this port forward, especially since jenkinstunnel was being used to establish the communication between Themis and Flywheel.
  • * I was able to login to all servers via an internet address. There should be no good reason to have your management ports exposed to the entire internet. Consider restricting access to production to either a vpn or a bastion host.
  • * On each host, I tried to avoid writing directly to authorized_keys, because after a thorough peak at matrix-ansible-private I realized that access could have been removed any time an employee added a new key or did something else to redeploy users. But sshd_config allowed me to keep keys in authorized_keys2 and not have to worry about ansible locking me out.
  • * The internal-config repository contained sensitive data, and the whole repository was often cloned onto hosts and left there for long periods of time, even if most of the configs were not used on that host. Hosts should only have the configs necessary for them to function, and nothing else. Kudos on using Passbolt. Things could have gotten real messy, otherwise.
  • * Let's face it, I'm not a very sophisticated attacker. There was no crazy malware or rootkits. It was ssh agent forwarding and authorized_keys2, through and through. Well okay, and that jenkins 0ld-day. This could have been detected by better monitoring of log files and alerting on anomalous behavior. Compromise began well over a month ago, consider deploying an elastic stack and collecting logs centrally for your production environment.
  • * There I was, just going about my business, looking for ways I could get higher levels of access and explore your network more, when I stumbled across GPG keys that were used for signing your debian packages. It gave me many nefarious ideas. I would recommend that you don't keep any signing keys on production hosts, and instead do all of your signing in a secure environment.
  • * 2FA is often touted as one of the best steps you can take for securing your servers, and for good reason! If you'd deployed google's free authenticator module (sudo apt install libpam-google-authenticator), I would have never been able to ssh into any of those servers. Alternatively, for extra security, you could require yubikeys to access production infrastructure. Yubikeys are cool. Just make sure you don't leave it plugged in all the time, your hardware token doesn't do as much for you when it's always plugged in and ready for me to use. Alternate-Alternatively, if you had used a 2FA solution like Duo, you could have gotten a push notification the first time I tried to ssh to any of your hosts, and you would have caught me on day one. I'm sure you can setup push notifications for watching google-authenticator attempts as well, which could have at least given you a heads up that something fishy was going on. Anyways, that's all for now. I hope this series of issues has given you some good ideas for how to prevent this level of compromise in the future. Security doesn't work retroactively, but I believe in you and I think you'll come back from this even stronger than before.

Metric system

2019-02-21 13:20 írta grin

In metric, one milliliter of water occupies one cubic centimeter, weighs one gram, and requires one calorie of energy to heat up by one degree centigrade—which is 1 percent of the difference between its freezing point and its boiling point. An amount of hydrogen weighing the same amount has exactly one mole of atoms in it. Whereas in the American system, the answer to ‘How much energy does it take to boil a room-temperature gallon of water?’ is ‘Go fuck yourself,’ because you can’t directly relate any of those quantities.

Josh Bazell: The Wild Thing (2012)


A metrikus rendszerben egy milliliternyi víz egy köbcentiméter térfogatú, a súlya egy gramm, és ahhoz, hogy egy celsius-fokkal emelkedjen a hőmérséklete pontosan 1 kalória[1] energia szükséges, ami a forráspontja és a fagypontja közötti különbségnek egy százaléka. Egy pontosan ilyen súlyú hidrogén-mennyiségben pontosan egy mólnyi atom van. Mindeközben az amerikai mértékegységrendszerben arra a kérdésre, hogy „Mennyi energia szükséges egy gallon szobahőmérsékletű víz felforralásához?” a megfelelő válasz a „Baszódj meg”, mert képtelenség azokat a mennyiségeket közvetlenül összekapcsolni.

1: igen, a kalória nem SI mértékegység. Humort magyarázni…

Kedves Spammer!

2019-02-21 12:25 írta grin

Kedves Spammer Kft.!

Legyen kedves postafordultával bemutatni, hogy pontosan mikor, hol, hogyan egyeztem bele, hogy spameket küldjenek nekem, valamint legyen kedves szintén mellékelni a hozzájárulásom (arról is szükséges tudni hogy hol, mikor, milyen formában történt) hogy hozzájárulok marketing témájú kéretlen levelekhez.

A félreértést elkerülendő:

Kérem, hogy a 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) 14. § alapján haladéktalanul (de legkésőbb 8 napon belül) tájékoztassanak az Önök, kapcsolt vállalkozásaik, partnereik, illetve bármilyen a személyes adataim kezelésével kapcsolatos Adatkezelők és Adatfeldolgozók által kezelt adataimmal (az Infotv. 3. § 2. szerinti személyes adatok és egyéb, esetleg nem személyes adatok) kapcsolatosan:

  1. mikor és milyen formában történt meg a 14.§ (a) pontja szerinti tájékoztatás;
  2. teljes körű másolatot kérek az Infotv. 16.§ (1) és (2) szerinti tájékoztatásról (az abban szereplő adatokról);
  3. bocsássák rendelkezésemre az Önök által kezelt személyes adataimat és minden azokkal összefüggő információt (vagyis minden olyan adatot, mely személyes adataimmal kapcsolatba került vagy azzal bármilyen korrelációs viszonyba került; ennek túl laza megállapítása ellen jelzem ezzel kapcsolatos jogi felelősségüket);
  4. azonnal korlátozzák személyes adataim felhasználását oly módon, hogy az ne kerülhessen semmilyen Önök, vagy Önökkel kapcsolatban álló Adatkezelő vagy Adatfeldolgozó által végzett marketing tevékenység során felhasználásra, és ezen intézkedések módjáról és körülményeiről haladéktalanul tájékoztassanak;
  5. teljes körűen tájékoztassanak az Infotv. 17. § szerinti Adatkezelők és Adatfeldolgozók pontos nevéről és adatairól.

Tájékoztatom – a tévedések elkerülése végett –, hogy a jogtalan adatkezelés tényállását a „leiratkozás” lehetősége vagy végrehajtása nem befolyásolja.

Tájékoztatom továbbá, hogy a fentiek az Infotv. szerinti jogaim gyakorlását biztosítják és teljesítésük nem jelent garanciát arra, hogy jogaim megsértése esetén nem kerül sor a jogszerűtlenség megállapítására vagy a jogsértés kompenzációjára irányuló eljárás megindítására. Nem teljesítésük esetén az említett eljárások megindítása teljesen bizonyos, belefoglalva az Infotv. jelzett szakaszainak közvetlen megsértését is.

Ezúton jelzem, hogy jelen levelem elkészítésének igénye 30 perc volt (a későbbi kártérítési igény megállapításához).

Kurva Anyádat Postai Ügyfél

2018-10-25 09:36 írta grin

Általában a Magyar Postával való vitás ügyeimet blogbejegyzés nélkül el szoktam tudni intézni: az ember előkeresi az ÁSzF megfelelő részeit, beviszi a postára, határozott tekintettel jelzi, hogy szeretné, ha ez alapján járnának el, és a dolog aránylag békésen meg szokott oldódni.

Ez nem az az eset.

A dolog ott kezdődik, hogy láttam már postát és postást, konkrétan szerintem lasasn féltucat helyen laktam, és legalább tucatnyi postással volt dolgom. Volt olyan posta, ahol nem találkoztam a helyi vezetővel, de nem egy volt ahol igen, a tisztázandó dolgok végett. Szóval, na, láttam már postát.

Új hely, új posta. Kapok egy bedobott értesítést, hogy levélküldemény. Ez gond, ugyanis aznap nulla órától huszonhárom óra ötvenkilenc percig otthon voltam, és postást még hírből se' láttam. Szóval ilyenkor az ember bemegy, és jelzi, hogy tessék csengőt simítani.

De, ez nem az az eset. Az most mellékszál, hogy milyen stílusban (alpári bunkó), de a helyi oberführerin jelezte, hogy „a postaládába nem férő küldeményeket nem is próbálják kivinni”, és ez „benne van a szabályzatban”, de persze „nem tudja, hol”. Jó, bizonyosan, amúgy is egy másodperccel sem kívántam tovább egy légtérben lenni egy ilyen puhatestűvel így jöttem haza nézni. (Ja, mint kiderült a csomag 150×195 mm, viszont 30 mm vastag.)

És majdnem nem hazudott. Ez olvasható a Magyar Császári és Királyi Posta regulájában:

„6.2. A kézbesítés általános szabályai

2/A) A Posta a méretei miatt levélszekrény útján nem kézbesíthető (maximális méret 324x229x24 mm), címhelyre címzett nemzetközi viszonylatú, nem könyvelt postai küldeményt a címében feltüntetettől eltérő helyen – a címhelyen történő kézbesítés megkísérlése mellőzésével –, a 12/A) bekezdésnek megfelelően hátrahagyott értesítő alapján a címhez rendelt, kijelölt kézbesítési ponton is kézbesítheti.”
(Kiemelések tőlem.)

Ízlelgessük egy picit. Ez azt jelenti, hogy a posta többet nem hajlandó kézbesíteni semmiféle külföldi, nem ajánlott küldeményt, lévén ezek az esetek 99.99%-ban valamelyik méretbe nem fognak beleférni. Ez nem levélküldeményre vonatkozik, hanem minden fajta külföldi küldeményre (melyek amúgy nem [nagy méretű] csomagok, mert azt a posta intelligencia alapon leválasztott másik része, az MPL kiszállítja).

Természetesen nem az szerepel az ÁSZF-ben, hogy nem fogja kézbesíteni, hanem az, hogy ha akarja, akkor nem kézbesíti. És ha akarhatja nem kézbesíteni, mi a francért kézbesítené? Kurva anyját annak az ügyfélnek! Emelje már meg a seggét és fáradjék bé a postapalotába, állja ki a sorát, kis papírkájával, és ne ringassa magát abban a kurva illúzióban hogy a 21. század digitális korában él!

És azt a Vezető Véglény már csak odavetette, hogy „há' me' annyi lett a külföldi küldemény hogy má' nem fért a postásba, ezér' változott fél éve vagy mikor má'.” Értem én, dolgozni kellene bazmeg, mert azt hiszi valaki hogy ha fizet a postai szolgáltatásért, akkor a posta szolgáltat! Hahaha! Naggyon vicceskének teccik az ügyfélnek lenni!

Magyar Posta. Itt az új szlogen: „Nem tesszük meg, mert megtehetjük!”

Szerteszana²

6

Szerteszana²

grin agymenései