Szeretem a gyulai szárazkolbászt (vagy Gyulai Szárazkolbászt?);
amikor apróbb voltam, sokszor az volt az ebédem a vasútállomásokon,
vacsorám, amikor már az embernek nincs kedve bármi lineárisnál
bonyolultabbat enni. A lényeg, hogy régóta fogyasztom.
Egy ideje tapasztalom – talán 2-3 éve – hogy a kolbász időnként
nem száraz, ami egy ilyen terméknél eléggé furcsa. A nedves
kolbász más ízű is, sokszor annyira, hogy nem is jó.
De azért alapjában véve nem panaszkodom, az esetek nagy részében
a minőség továbbra is kiváló (legalábbis számomra, ami a
leglényegesebb ugye).
Múltkor Tescoban járván (lévén lakhelyem a szupermarketek
epicentrumában található, így nagyjából válogathatok a
megaüzletláncok között, ami azért is nagyrészt az egyetlen
lehetőség, mert a helyi boltok is ott vásárolnak, csak rátesznek az
árra 20%-ot) kerestem a gyulait, de nem találtam. Kértem
közönségsegítséget, és így eljutottunk egy polchoz. A polcon „Tesco
value” hústermékek voltak.
Aki nem tudja... annak most nem tartok Tesco történelmet. A
lényeg, hogy angol, és hazájban nem az alsó alatti szint
képviselője. Van három termékszintje: a gazdaságos (amit ott
gyakorlatilag nem is árulnak), meg a másik kettőnek nem jut eszembe
a neve, az gyik a színes csomagolású, a másik a top tesco termék,
valamelyik a value, most nem tudom, nem is fontos. A lényeg, hogy
ezek normál, illetve jó minőségű termékeket fednek, szemben a
gazdaságossal, ami olyan, amilyen.
Az említett hústermék gyulai volt. Gyártotta a Gyulai
Húskombinát. Ránézésre az összetevői ugyanazok, mérete ugyanaz. A
színe más, állaga is nedves. De ha már ezzel élek eonok óta,
kiváncsian veszek egyet.
Kóstolás után.
Ehető. Ez tény.
Nem száraz, ez a második tény.
Az alapanyagok vélhetően ugyanazok.
De a tescozitás egyértelmű: a kolbászt a szokásos
alapanyagokból elkészítették, eddig gondolom a technológia ugyanaz.
Ezután a Gyulai gyulaikat gondolom szárítják, hogy szárazkolbászok
legyenek. A tesogyulaikat pedig gondolom becsillagják a fóliába és
mehet a konzumerbe.
Így az állaga, íze, egyéb jellemzői szarok lesznek. Viszont
olcsóbb.
Valahol azért gond van a világgal, amikor egy olyan márka,
aminek – azt hittem? – megbecsülése van átmegy unbranded szarba.
Remélem, azért még az alternatív hypermarketekben lesz
eredeti gyulai, amit rendesen elkészítenek. Ha még mnásnak is van
rá igénye.
A kis nyomtatóm egy Epson Stylus D78, közép-alsó kategóriás,
tintasugaras semmikülönös, az a gép amibe többe kerül a
tintapatron, mint maga a nyomtató. És mégis...
A nyomtató adatlapja szerint tud 2880*1440 dpi-ben nyomtatni.
Mosolyogtam eze, mikor megvettem, és nem is szoktam vele
foglalkozni.
Ma kellett volna nyomtatnom egy rajzot (gépészeti terv
feliratokkal, valamiCAD-ben rajzolva), amin sok a pici részlet,
stb, nem fűztem hozzá sok reményt, hogy látszani is fog minden
apróság. Amikor nyomtattam, ráeszméltem ismét az 1440dpi-re, és
lássuk! alapon kiválasztottam: 1440 x 1440 dpi, színes, high
quality. Bele a 100 grammos papír, lássuk.
Több, mint fél órát nyomtatott egy lapot. Nem érdekes, mert
elmentem reggelizni, stb. Amikor visszaértem, épp készen lett.
Ez, uraim és hölgyeim, 1440 dpi. Tűéles (a piros vonal picit
szálkás, ritkán nyomtatok színeset.). Gyönyörű, egy tintasugaras
nyomtatótól.
A reklámszakembereknek nevezett, többnyire ingyenélő banda
időnként előáll újabb és újabb hajmeresztő ötletekkel. Nincs messze
az a nap, amikor egy gépfegyverrel tömegmészárlást rendeznek a
büdipesti Hősök terén csak azért, hogy a hír kapcsán megemlítsék,
hogy a tömeggyilkos a Pénzmag Kreatív Stúdió alkalmazottja volt,
ahol az exkluzív igényeknek is megfelelő dizálynnal tudnak
vécépapírt és zsebkendőt tervezni, valamint vállalnak
költséghatékony altesti bedolgozást is.
Majdnem hasonló ötlettel állt elő a brilliáns deepskeye nevű társaság: küldjön
mindenki lánclevelet,
amiben a weblapjukat reklámozzák! Ha elég embernek körbeküldöd,
akkor nyerhetsz akár N forintot is!!!!
Mint azt már több, mint 10 éve tudjuk: körleveleket csak a
hülyék küldenek tovább, így egyértelmű, hogy ez a
reklámkampány kiket céloz meg. Azokat akik akár saját megítélésük
kárára (ti. az összes ismerősük előtt hülyét csinálnak magukból)
reklámoznak egy céget úgy, hogy azért ráadásul egy fillért sem
fognak kapni.
De nem akarok negatív lenni, így felvázolnám a lehetséges
közreműködés módját a céggel:
A magar törvények szerint a magánszemélyeknek küldött kéretlen
reklámüzenetek („SPAM”) törvénysértésnek számítanak.
Amennyiben valaki ilyet küld, az 50.000-től 500.000 Ft-ig
terjedő bírsággal sújtható.
Így javaslom, hogy ha nem közeli barátodtól kaptad a levelet,
akkor jelentsd be az NHH-nál,
mint spammert. Egyben jelentsd be a deepskeye-t, mivel a spamet ők
indították.
Egyben jelezd neki, hogy ha nem akar 500.000 forintot
biztosítani az államnak a gazdasági stabilitás megteremtéséért,
akkor jelentse be azt, akitől kapta, valamint a deepskeye-t, mivel
a spamet ők indították. A fizetést személyesen elkerülheti, ha
polgári pert indít a deepskeye ellen, mint pl. felbújtó, illetve
mint aki őt fondorlatos módon törvénysértésre vette rá.
Ha elég panasz érkezik, akkor a deepskeye a felajánlott
jutalmat kis pénzmaggal megtodva fizetheti be az államkasszába,
hozzájárulva az általános jóléthez, és remélhetőleg ezzel el is
tűnnek a hazai spammerpiacról.
Barátok esetén lehet kizárólag a deepskeye-re szorítkozni a
bejelentéssel.