A Roskomnadzor bejelentette, hogy blokkolja a Telegram és a WhatsApp hívásait. A hívások helyreállnak, ha a messengerek „teljesítik a követelményeket”.
A Roskomnadzor bejelentette, hogy blokkolja a Telegram és a WhatsApp hívásait. A hívások helyreállnak, ha a messengerek „teljesítik a követelményeket”.
A Roskomnadzor hivatalosan bejelentette, hogy blokkolja a Telegram és a WhatsApp messengerekkel történő kommunikációt. Az ügynökség szerint a döntést „a polgárok kérésére” hozta meg; a hívások helyreállnak, ha a messengerek „megfelelnek az orosz törvény követelményeinek”.
A Roskomnadzor nyilatkozata szerint a Telegram és a WhatsApp a csalók által a megtévesztéshez és pénzszerzéshez, valamint szabotázs és terrorista tevékenységekhez használt fő hangszolgáltatásokká váltak. Erre a következtetésre jutottak a bűnüldöző szervek, idézte a minisztérium.
A Telegram és a WhatsApp hívásainak korlátozása részleges lesz. A Roskomnadzor nem pontosította, hogy pontosan mit jelent a korlátozások „részlegessége”. Az ügynökség nem tervez további korlátozásokat a csevegőprogramok funkcionalitására vonatkozóan.
A felhasználók szerint a „részleges” azt jelenti, hogy a hivatalos DPI-berendezések nem képesek az összes forgalmat lehallgatni, ezért helyette szelektíven szakíthatják meg/szakíthatják meg a kapcsolatokat.
A Digitális Fejlesztési Minisztérium megígérte, hogy visszaállítja a Telegram és a WhatsApp hívásainak hozzáférését, ha a messengerek megfelelnek az orosz jogszabályok követelményeinek.
Az Oroszországi Utazásszervezők Szövetsége azt tanácsolta az országot elhagyó turistáknak, hogy az azonnali üzenetküldő alkalmazásokon keresztüli hívások tilalma miatt töltsék fel telefonjuk számláját extra pénzzel.
A tények mást mondanak
A Központi Bank által 2024-ben végzett „Cyberfraud: Portrait of the Victim” (Kibercsalás: az áldozat portréja) című felmérés szerint az üzenetküldő alkalmazások csak 15,7%-át tették ki a csaló támadásoknak. A felmérés azonban nem határozta meg, hogy ezeknek a támadásoknak mekkora része volt hívás, és mekkora része volt adathalász üzenet és más csalási módszer. A csalók viszont az esetek 45,6%-ában telefonhívásokra vagy SMS-ekre támaszkodtak.